Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pokročilé optimalizační modely v odpadovém hospodářství
Procházka, Vít ; Roupec, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací svozu odpadu pro středně velká města. Model úlohy zohledňuje požadavky vzešlé z praxe. K jejímu řešení byl navržen původní memetický algoritmus, který byl implementován v jazyce C++.
Models and methods for routing problems in logistics
Muna, Izza Hasanul ; Roupec, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
The thesis focuses on how to optimize vehicle routes for distributing logistics. This vehicle route optimization is known as a vehicle routing problem (VRP). The VRP has been extended in numerous directions for instance by some variations that can be combined. One of the extension forms of VRP is a capacitated VRP with stochastics demands (CVRPSD), where the vehicle capacity limit has a non-zero probability of being violated on any route. So, a failure to satisfy the amount of demand can appear. A strategy is required for updating the routes in case of such an event. This strategy is called as recourse action in the thesis. The main objective of the research is how to design the model of CVRPSD and find the optimal solution. The EEV (Expected Effective Value) and FCM (Fuzzy C-Means) – TSP (Travelling Salesman Problem) approaches are described and used to solve CVRPSD. Results have confirmed that the EEV approach has given a better performance than FCM-TSP for solving CVRPSD in small instances. But EEV has disadvantage, that the EEV is not capable to solve big instances in an acceptable running time because of complexity of the problem. In the real situation, the FCM –TSP approach is more suitable for implementations than the EEV because the FCM – TSP can find the solution in a shorter time. The disadvantage of this algorithm is that the computational time depends on the number of customers in a cluster.
Models and methods for routing problems in logistics
Muna, Izza Hasanul ; Roupec, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
The thesis focuses on how to optimize vehicle routes for distributing logistics. This vehicle route optimization is known as a vehicle routing problem (VRP). The VRP has been extended in numerous directions for instance by some variations that can be combined. One of the extension forms of VRP is a capacitated VRP with stochastics demands (CVRPSD), where the vehicle capacity limit has a non-zero probability of being violated on any route. So, a failure to satisfy the amount of demand can appear. A strategy is required for updating the routes in case of such an event. This strategy is called as recourse action in the thesis. The main objective of the research is how to design the model of CVRPSD and find the optimal solution. The EEV (Expected Effective Value) and FCM (Fuzzy C-Means) – TSP (Travelling Salesman Problem) approaches are described and used to solve CVRPSD. Results have confirmed that the EEV approach has given a better performance than FCM-TSP for solving CVRPSD in small instances. But EEV has disadvantage, that the EEV is not capable to solve big instances in an acceptable running time because of complexity of the problem. In the real situation, the FCM –TSP approach is more suitable for implementations than the EEV because the FCM – TSP can find the solution in a shorter time. The disadvantage of this algorithm is that the computational time depends on the number of customers in a cluster.
Multimodální plánování v městském prostoru se zaměřením na seniory
Papoušek, Jan ; Čábelka, Miroslav (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá problematikou dopravních analýz v cestní síti. V teoretické části práce jsou na základě rešerše dostupné odborné literatury získány podklady k navržení parametrů v cestní síti s ohledem na zdravotní předpoklady seniorů. V praktické části práce je popsán postup tvorby cestní sítě, navržení parametrů pohybu v cestní síti a analýza výsledné ideální trasy pomocí doplňku Network Analyst pro ESRI ArcGIS 10.5. Výsledná trasa je dále porovnána svýsledky dalších běžně dostupných platforem. Porovnání výsledků potvrdilo funkčnost nastavených parametrů a nastínilo možnosti jejich budoucího využití. Klíčová slova : Cestní síť, dopravní analýza, Network Analyst, ESRI ArcGIS10.5., nejlepší trasa, parametr
Optimalizace distribuce velkoobchodního podniku
Breburda, Tomáš ; Jirsák, Petr (vedoucí práce) ; Rathouský, Bedřich (oponent)
Revize stavu před optimalizací a návrh případných změn se zaměřením na snížení dopravních nákladů, optimalizaci dopravních tras a také servisní úroveň Poskytovanou zákazníkům. Optimalizace provedena v několika variantách, a to jak na strategické, tak i operativní úrovni. To za pomocí kombinace výstupů plánovacího softwaru a intuitivních metod. Vše vyčísleno v ročních nákladech. Na základě požadavků logistického manažera v protikladu k požadavkům zákazníka bylo zpracována strategie rozmístění skladové sítě a na závislosti jejího stavu pak vypracován model distribuce na území ČR nákladními vozy. Navržené řešení optimalizace má potenciál pro snížení nákladů.
Pokročilé optimalizační modely v odpadovém hospodářství
Procházka, Vít ; Roupec, Jan (oponent) ; Popela, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací svozu odpadu pro středně velká města. Model úlohy zohledňuje požadavky vzešlé z praxe. K jejímu řešení byl navržen původní memetický algoritmus, který byl implementován v jazyce C++.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.